KOLAY EV YAPIMI HİNDİSTAN CEVİZLİ DONDURMA

Merhaba sevgili okurlarım, uzun bi aradan sonra tekrar sizlerleyim. Size bugün faydaları saymakla bitmeyen hindistan cevizini dondurma olarak sağlıklı bir şekilde tüketmeniz için tarifini vericem 🙂

Malzemeler:

3/4 Su Bardağı Light Süt

3 Tatlı Kaşığı Hindistan Cevizi

Yarım Paket Vanilya

2 Yemek Kaşığı Nişasta

Tercihen portakal rendesi

İsteğe göre meyve (muz,çilek..)

Yapılışı: Tüm bu malzemeleri blendere koyup karıştırın. Dondurucuda 1 saat kadar bekletin. Afiyet olsun 🙂

Reklamlar

Tarçın Aşkına !

Tarçın ve aşk mı dediniz duyar gibiyim… Kesinlikle tarçın benim için aşktır. En sevdiğim baharatlar arasında ilk sıradaki yerini senelerdir korur. Sadece aromasından kaynaklı değildir tarçına karşı olan bağım, aynı zamanda ne kadar sağlıklığı bir baharat çeşidi de olduğundandır. Peki tarçını bu kadar özel kılan tat ve aroması bir yana bize sağladığı faydalar nedir dersek onlara hemen göz atalım öyleyse 🙂

Faydaları:

-Kan şekerini dengeler.

-Metabolizmamızı hızlandırır. Kilo vermede yardımcıdır.

-İçerdiği antioksidanlarla bağışıklık sistemimizi güçlendirir. Enfeksiyonlardan korur.

-Soğuk algınlığına birebirdir.

-Cildi güzelleştirir,yaşlanmayı geciktirir.

-Hafızayı güçlendirdiğine dair çalışmalar yapılmıştır. Alzeheimer hastalığına karşı koruyucudur.

-Düzenli kullanımda kolesterolü düşürdüğü gözlemlenmiştir.

-Ağız kokusuna birebirdir.

-Kansere karşı etkilidir. Antitumor ve antioksidan etki göstererek kanser hücreleriyle savaşır.

-İçerdiği kalsiyum minerali ile kemiklerimize faydası bulunur. Eklem sorunlarına iyi gelir.

-Liften zengin bir besin olduğu için bağırsaklarımızı çalıştırır. Sindirim sistemimizi düzenler.

-Tatlı krizlerine iyi gelir.

Kullanıldığı Yerler/Seçekler:

Tarçının ne kadar beslenmemizde yeri olması gerektiğini yukarıda belirttiğim faydalarından dolayı farkettiğimize gore bir de nasıl ve nerede kullanabiliriz, nasıl kullanırsak faydasını görebiliriz, ne zaman kurtarıcımız olur onlardan bahsetmek istiyorum.

Hepimizin bildiği gibi sütlü tatlılarımızın ve içeceklerimizin vazgeçilmesidir. En başta salep,sütlaç,muhallebi,kurabiye ve kekler gelir. Bunlara ayrı bir tat katar. Tabii onun dışında da daha az bilinen kullanışlı yönleri vardır. Mesela meyvelerin üzerine ekleyerek tat verebiliriz hem de o ara öğünümüzde faydasını meyve de kullandıysak daha da artırmış oluruz. Ben o tükettiğim meyve porsiyonuma ekliyorum. Muz ve elmada çok seviyorum tarçını ve sizede tavsiye ederim. Ek olarak kahvelerime çok az serpmeyi de ihmal etmiyorum. Türk kahvesinde veya nescafede tarçın denemediyseniz bir düşünün bunu derim 🙂 Çaylarımızı da tarçınla lezzetlendirebiliriz. Baharatlı çayınızı evde kendiniz yapmayı ne dersiniz? Bunu da bir sonraki makalemde sizlerle paylaşacağım. Unutmadan bal-tarçın ikilisinin eskilerden beri gribal enfeksiyonlarda nasıl kullanıldığını unutmayalım ve devam edelim 🙂 Tarçınlı kurabiyelerde son zamanlarda çok tercih ediliyor ama siz siz olun şeker miktarını az tutmaya özen gösterin…

Gördüğünüz üzere belli yerlerde değil çok çeşitli yerlerde kullanımı mevcut. Sizde çeşitlilik yaratabilirsiniz özellikle benim gibi tarçını çok seviyorsanız.

Diyette Nasıl Başarılı Olunur?

Fotolia_58160495_Subscription_Monthly_XXL-1050x700

Diyette Başarıya Götüren Püf Noktalar

Diyet hepimizi bildiği gibi zorlu bir süreçtir. Çünkü alışılmışın dışına çıkan yeni bir beslenme alışkanlığıyla karşı karşıya geliriz. Kilo problemi olan veya olmayan çoğu kişinin diyette olduğunu çevremizde görmek çok kolay. Yaptığımız diyete bağlı kalamadığımızda hemen diyeti bozmaya başlarız. Sonra tekrardan diyete sıfırdan başlarız. Böyle kısır döngüde devam eder. Peki böyle olmaması için neler yapabiliriz diyeti bozmamak için püf noktaları nelerdir sizlere bunlardan bahsedeceğim.

Diyete öncelikle alışmak gerekiyor. Uygulayacağımız diyeti benimseyip inceledikten sonra artık hazır sayılırız. Bu da diyete karar verdiğimizi gösteriyor. Gerisi uygulamak oluyor.

Uygularken bunu zorunluluktan çok eğlence olarak görmeliyiz. Diyetimizden keyif almaya başladığımızda diyetimizi sevdiğimizde her şey daha kolay.

Eğer o gün diyetimize uymayıp bi hata yaptığımızda mesela yemememiz gereken ağır bi öğün yedik diyelim,pasta-kek tarzı veya yağlı bir yemek de olabilir bu, o zaman onu telafi etmek için yürüyüş gibi fiziksel aktivide bulunmamız gerekecek.

Ara öğünlere hep duyarız çok önem verildiğini. Tüm diyetisyenler ara öğün diye altını çizer. Ben de stajyerlik dönemimde öğrendiğim bu ara öğünün öneminden sizlere bahsetmek istiyorum. Ara öğün diyetimizin olmazsa olmazıdır. Çünkü ana öğüne kadar açlığımızı baskılar ve metabolizmamızı hızlandırır. Sindirimimiz böylece daha sağlıklı olur. Az ve sık yemenin temeli buradan gelir.

Her zaman yapabilceğimiz egzersizlerden bir tanesi de ineceğimiz otobüs durağından iki üç durak önce eve yürümek ve asansör yerine merdiven kullanmaktır. Böyle küçük egzersizler bile sık yaptığımızda bizi başarıya ulaştaracaktır.

Ben bir de şunu önermeden geçemeyeceğim. Diyetinizde yemenizden fazlasını tabağa koymayın. Beynimizde yemeğimizi ne kadar koyarsak onu algıladığı için,eğer tabağı doldurursak hepsini bitirmemiz gerektiği sinyalini verecek bize. Bu yüzden her şeyin ölçüsüne göre hareket ettiğimizde faydasını daha çok göreceğiz.

Unutma diyetini seversen daha kolay 🙂 !

Beyaz Çay

Tüm okurlarıma merhabalar!

Bugün size son zamanlar da popüler olan beyaz çaydan bahsedeceğim. Duyanlarımız olduğu kadar da duymayanlarımız var. Bakalım neymiş bu beyaz çay,faydaları nelermiş?

Beyaz Çay: Öncelikle beyaz çay yeşil ve siyah çayla aynı bitkiden elde ediliyor. Tüm bunları birbirinden ayıran işlenme özellikleridir.İşlendiği bitkinin yaprakları beyaz olduğu için beyaz çay adı verilmiş. O zaman sağlık açısından faydalarına da bakalım 🙂

Faydaları:

*Cilt açışından dostumuzdur. Güneşin zararlı uv ışınlarına karşı koruduğu gibi cildimizin yaşlanmasını da geciktirir.

*İçerdiği kateşin ve antioksidanlar sayesinde kansere ve hastalıklara karşı koruyucudur.

*Yağları yakmada etkilir. Gün içinde kalori yakmanıza yardımcı olur.

*Kalp sağlığında da yararlı etkileri görülmüştür.

Nereden bulacağız biz beyaz çayı diyecek olursanız güvenilir firmalardan alabilirsiniz. Ayrıca paket olarak bazı markalar aromalı ve aromasız çıkarmıştır. Paket halinde marketlerden de temin edebilirsiniz.

Burda önemli bir noktaya değinmek istiyorum.

Bildiğiniz üzere yeşil çay ve siyah çay da olduğu gibi beyaz çay da kafein içeriyor. Aşırı tüketmemek gerekiyor her şeyin fazlası zarar aman dikkat! Benzer bir şekilde de bazı çaylar bireylerde rahatsızlık verebilir o yüzden rastgele bitki çaylarını tüketmemek gerekir. Sağlığınızla oynamayın ve dikkat edin. Özellikle de zayıflama konusunda bitki çaylarından medet ummamanızı belirtmek isterim. Herhangi bi hastalığınızı tetiklemeyecekse ve de size zararı olmadığı sürece uzmanların önerdiği çayları diyetisyen ve doctora danışarak onların kontrollerinde aşırıya kaçmadan tüketebilirsiniz. Her insanın bünyesi farklı olduğu için nasıl etki gösterir bilemeyiz. Bu yazdığımı dikkate almanızı öneririm.

Sağlıcakla kalmanız dileğiyle ! 🙂

Ergen-Kızılcık Meyvesi

Kırmızıyla aranız nasıldır? Moda’da vazgeçilmez bir renktir. Evet,peki ya beslenme de önemi nedir? Kırmızı bir meyve olan Ergen ya da Kızılcık adıyla bilinen meyveyi biraz tanımaya ne dersiniz? Haydi o zaman aşağıya 🙂

Ergen meyvesi: Yaz aylarında yetişen vişne meyvesiyle ekşi olması ve küçük olması gibi ortak özellikleri bulunduran yüksek antioksidan içeriğine sahip bir meyvedir.

Hepimizin bildiği bir meyve değilmiş. Bunun nedeni az bulunmasından ve satılmasından ötürü gelip belli bir sürede yetişmesinden kaynaklanmaktadır. Çünkü ergen meyvesinin yetişmesi için 10 yıl kadar sure gereklidir. Ayrıca sadece Ağustos ve Eylül aylarında meyve vermesi de bu meyveyi daha özel kılıyor. Kullanım olarak ekşi tercih etmeyenler reçelini ve şurubunu yapıp marmelat olarak kullanırlar. Daha sık tüketmemiz gereken mevsiminde kaçırılmaması gereken bir meyve olduğunu yararlarını açıkladıkça göreceksiniz.

İşte ergen veya kızılcık meyvesinin sağlığımıza faydaları:

-Sindirim sisteminizin dostudur. Özellikle bağırsaklara içerdiği lif sayesinde iyi gelir.

-Boşaltım sisteminde de etkilidir.

-İçeriği antioksidan olan C vitamini ile bağışıklık sisteminizin dostudur ve diş eti sorunlarına iyi gelmektedir.

-Kronik kalp rahatsızlıklarına iyi geldiği gibi vücudu kanser hüclerine karşı korur.

-Kanın pıhtılaşmasını artırır.

-Antibakteriyel,antitümör özellik gösterir.

-İçeriğindeki karatinoid ve flavonoidler ile bağışıklık sisteminizi güçlendirir.

-İdrar yolu enfeksiyonlarında etkilidir.

Bu meyveyi tüketmemiz için artık daha çok sebebimiz var 🙂

Vee bu da köyümüzde annemlerin yetiştirdiği ergen meyvemiz

Yaz aylarının meyvesi olan Ergen'i tanımaya ne dersin?